Menü |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NAMAZ KILMASAK NE OLUR Kİ(!) ? |
|
|
"HER KİM DE BU DÜNYADA KÖRLÜK ETTİYSE, O ARTIK AHİRETTE DAHA KÖR VE GİDİŞÇE DAHA ŞAŞKINDIR." (İsra/72 )
İNŞAALLAH, ALLAH (C.C.) ve Rasûlu'nün (S.A.V.) emir ve yasaklarına körlerden ve hafife alanlardan olmayız.
Ayrıca şeytanın, bu yazıdaki EMİR ve YASAKLARI okumanızı, amel etmenizi engellemesine veya bu emirleri hafife almanız için uğraşmasına İZİN VERMEYELİM İNŞ.. Bu şeytanın muhtemel hilelerindendir..
Ve bu yazıdaki Hadis-i Şerifler kaynakları belirtilmiştir, SAKIN ŞÜPHEYE DÜŞENLERDEN OLMAYIN... Bildiğimiz gibi, EBEDİ KURTULUŞUN ANAHTARLARINDAN BİRİ ve DİNİN DİREĞİ NAMAZDIR
"Sizi cehenneme sürükleyen sebep nedir? Derler ki: 'Biz namaz kılanlardan
değildik'." (Müddessir/42)
"
Sonra onların arkasından namazı savsaklayan ve nefislerinin azgın arzularına
uyan bir nesil geldi. Onlar ileride cehennemin en derin yerini boylayacaklar"
(Meryem/59)
(Bu ayet, İbn'i Mesud Tefsirinde şöyle alınmış: “Namazı büsbütün terk ettiler değil, VAKTİNDE KILMADILAR”)
"Kıldıkları namazın önemini kavramadan namaz kılanların vay haline" (Mâun/4-5)
(Efendimiz SAV burada NAMAZI VAKTİNDE KILMAYANLARIN KASTEDİLDİĞİNİ bildirmiştir.)
"Namazlarında hataya düşen, kıldıkları namaza önem vermeyen namaz kılanların vay haline" Ayeti Celilesindeki “veyl” (vay haline) kelimesinin manası AĞIR AZAB OLMAKLA BERABER, CEHENNEMDEKİ; ‘İÇİNDEN, DÜNYA GEÇİRİLSE DAĞLARI ERİTECEK’ "VEYL VADİSİ” DE OLABİLECEĞİ bildirilmiştir.
"Mü’min ile küfür arasında namazı terk etmek vardır" Hadis'i Şerif (Ahmed İbn'i
Hanbel)
"Mü’min ile küfür arasında sadece namaz kılmamak vardır" Hadis'i Şerif (Ebu Davud,
Nesei)
"İnsan ile şirk arasında sadece namaz kılmamak vardır" Hadis'i Şerif (Tirmizi)
"İslâm'ın özü, dinin temeli üçtür, İslâm bunlara dayanır. Bunlardan herhangi birine yüz çeviren kimse o yüzden kafir olur, kanı helâldir.
1) ALLAH'tan C.C. başka ilah yoktur (LAİLAHEİLLALLAH)
2) Farz namazlar
3) Ramazan orucu "
Hadis'i Şerif (Tirmizi)
"Namaz kılmayanın İslâm'dan payı yoktur, namaz kılmayanın dini yoktur." Hadis'i
Şerif (Taberani)
"Mazeretsiz ve kasden namaz kılmayanın adını ALLAH (C.C.) cehenneme gireceklerden
biri olarak cehennemin kapısına yazar" Hadis'i Şerif (Ebû Nuaym)
"ALLAH (C.C.) İslâm'da dört şeyi farz kılmıştır: Hepsini bir arada yerine
getirmeyenin üçünü işlemiş olması kendisine hiçbir fayda sağlamaz" (Bunlar:
Namaz ,Zekat, Oruç, Hac) Hadis'i Şerif (Ahmed İbn'i Hanbel)
"Hiçbir mazereti olmaksızın ve kasden namaz kılmayanın ALLAH (C.C.) bütün iyi
amellerini siler, tevbe edip yeniden ALLAH'a dönünceye kadar onunla hiçbir
ilgisi kalmaz" Hadis'i Şerif (Ragıp el-İsfahani)
"Hiçbir mazereti olmaksızın ikindi namazını kılmayıp kaçıranların bütün iyi
amelleri silinir" Hadis'i Şerif (Ahmed İbn'i Hanbel) (Burada, İKİNDİ NAMAZININ ÖNEMİNE işaret edilmiştir.)
Kıyamet günü kulun ilk hesap konusu ve ilk gözden geçirilecek amel hanesi
namazdır. Bu konudaki hesaplaşma iyi geçerse kul kurtulur, bozuk geçtiği
taktirde ise aldanmış ve hüsrana uğramış olur. Hadis'i Şerif tefsiri (Taberani)
"Namaz kılmayanın dini yoktur, namaz dinin direğidir" Hadis'i Şerif (Beyhâki)
"ALLAH'tan (C.C.) başka hiçbir ilah olmadığına ve Muhammed'in (SAV) O'nun
Rasûlü olduğuna şehadet edinceye kadar ve beş vakit namazı hakkıyla kılıp,
Zekatlarını verinceye kadar, insanlarla savaşmakla emrolundum." (Hadis'i Şerif
(Buhari,Müslim,Darimi,İbn'i Mâce, Ebû Davud, Nesei) (İmam Ebu Bekir söylemiştir)
Bizim ile münafıklar arasındaki fark, yatsı ve sabah namazlarını cemaatle
kılmaktır. Onlar bunlara güç yetiremez. Hadis'i Şerif (Malik,Said
İbnü'l-Müseyyeb)
Kıyamet gününde insanın ilk hasmı rükû ve sücûdu (secdesi) tamamlanmayan
namazdır. “Beni zayi ettiğin gibi ALLAH'da seni zayi etsin” der. (İmam-ı
Gazali)
- Efendimiz (SAV) namazı hızlı kılan bir kişiye "sen namaz kılmadın
tekrar kıl" buyurmuştur.
Kişinin kıldığı namazdan kendisine kârı dokunan ancak akıl erdirerek kıldığı
kısımdır. (Yani aklı başka yerde iken kıldığı namazın kendisine kârı
dokunmaz) (İmam-ı Gazali)
Kur'an-ı Kerim tefsirinde (Ruhül Furkan) bir vakit namazı özürsüz kazaya
(özür: ölü,deli yada kılıç kılıca harb esnasında olmak v.s. gibi) bırakmanın
cezasının, 80 sene cehennem ateşi olduğu beyan edilmiştir. (Hadis Şerif'de
geçmektedir.)
Nice namaz kılanlar var ki, onların namazdan nasibi, yorgunluk ve zahmetten
başka bir şey değildir. Hadis'i Şerif (Nesei, Ebu Hûreyre)
Bütün farzlar Cebrail A.S. aracılığıyla Peygamber Efendimize (SAV) bildirilmiştir. Ancak "NAMAZ" ALLAH'u Teâlâ C.C. tarafından (Mirac'da) aracısız olarak verilmiştir. Bu da namaz'ın önemini anlatmaya kâfidir.
Peygamber Efendimiz SAV buyurdular ki;
NAMAZI SAVSAKLAYANLARA Allahu Teâlâ (C.C.) DÜNYADA, ÖLÜRKEN, KABİRDE ve AHİRETTE olmak üzere 15 CEZA verir.
DÜNYADA:Ömrünün bereketi kaldırılır, yüzünden iyiler siması silinir,ALLAH (C.C.)
hiçbir iyiliğine sevap vermez, duaları kabul olmaz, iyilerin dualarında payı
bulunmaz.
ÖLÜRKEN:Zelil, kötü, çirki can verir, aç olarak can verir,bütün dünya denizleri gırtlarına akıtılsa kanmayacak şekilde susuzluk çeke çeke ölür. ( Ölüm acısının bir damlası, dağlara damlatılsa dağlar dayanamaz erirdi.)
KABİRDE: Kabir onu sıkar, kemikleri birbirine geçer, kabri ateşle doldurulur (gece gündüz onu yakar), ALLAH (C.C.) ŞUCA isimli dehşetli çok büyük bir yılan gönderir, her gün her
namaz vaktinde onu sokar bir an bırakmaz.
(Efendimiz (SAV) "kabirden korkunç bir manzara görmedim" buyurdu.)
AHİRETTE: Cehenneme sürükleyen azab melekleri yanından ayrılmaz, ALLAH (C.C.) onu kızgın olarak karşılar, hesabı çetin olup cehenneme atılır.
(Cehennemdeki en hafif azap ayak çukuruna konulan bir ateş parçasının beynini fokur fokur kaynatmasıdır..
..Cehennemlikler çok çirkindir. Alt dudakları göğsüne sarkmış, üst dudakları yüzünü kaplamış olduğu halde sadece bir dişi (azabı daha iyi tatmaları için) Uhûd dağı büyüklüğündedir..
..Cehennemlikler dünyadaki ateşi görseler, ferahlanmak için içine dalarlardı." (İhya-u Ulumiddin)
Kıyamet günü adamın biri getirilerek ALLAH'ın (C.C.) huzuruna dikilir ve ALLAH
(C.C.) onun cehenneme götürülmesini emreder.
Adam: "Ya Rabbi beni ne yüzden cehenneme yolluyorsun?" deyince Yüce ALLAH (C.C.) ona:
"Namazı vaktinde kılmadığın ve adıma yalan yere yemin ettiğin için" diye buyurur. Hadis'i Şerif (İbn'i Abbas'dan rivayet)
İmansız ölenin yerinin ebedi cehennem olduğu Ayet'i Kerime ile sabittir.
İMANIN EN BÜYÜK ÂLAMETİ “NAMAZDIR”. Bazı alimlere göre NAMAZI TERKEDEN KİŞİNİN, SON NEFESTE İMANINI KURTARMASI ZORDUR.. (Her halde ALLAH'ın C.C. dilediği olur)
Sur'a ikinci kez üflenip insanlar mahşer yerine geldiğinde, güneş iki mızrak boyu
(başka rivayette 1 mızrak boyu) yaklaştırılmış olduğu halde 50.000 senelik (
|
|
|
|
|
|
|
Bugün 24 ziyaretçi (26 klik) kişi burdaydı! |
|
|
|
|
|
|
|